عکس‌های بیشتر و مشخصات هواوی واچ GT منتشر شد.

عکس‌های بیشتر و مشخصات هواوی واچ GT منتشر شد.

هواوی خواسته یا ناخواسته اطلاعات ساعت هوشمند جدید خود یعنی واچ GT را روی وب‌سایت خود برای لحظاتی منتشر کرد. گرچه هواوی واچ GT سه روز دیگر در کنار پرچمدار میت ۲۰ پرو معرفی می‌شود اما انتشار اطلاعات آن روی سایت هواوی کمی عجیب بود و البته کمی بعد این اطلاعات برداشته شد. خوشبختانه وب‌سایت TechAndroids توانسته به سرعت چند عکس و اطلاعاتی از این ساعت را از این صفحه استخراج کند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ساعت جدید هواوی نمایشگر ۱.۳۹ اینچی با رزولوشن ۴۵۴ در ۴۵۴ دارد و تکنولوژی ساخت آن AMOLED است. در مورد پردازنده تنها عبارت Cortex-M4 ذکر شده و باتری این گجت پوشیدنی نیز ۴۲۰ میلی‌آمپری است. گویا با توجه به این باتری، کاربران می‌توانند تا ۳۰ روز عمر باتری در حالت Watch Mode که فقط ساعت را نشان می‌دهد، داشته باشند. همچنین دو هفته استفاده معمول از ساعت همراه با ۲۲ ساعت استفاده مداوم از GPS، با یک بار شارژ این باتری در دسترس خواهد بود.

پشت این ساعت یک سنسور پایش ضربان قلب قرار گرفته و هواوی واچ GT تا ۵ATM در برابر آب مقاوم خواهد بود. این یعنی این ساعت را تا ۵۰ متر می‌توان زیر آب برد و به آن آسیبی نرسد. با توجه به این ویژگی، پشتیبانی از ثبت فعالیت‌های ورزشی شنا، در این ساعت حاضر خواهد بود. وزن هواوی واچ GT بدون بند ۴۶ گرم خواهد بود. بدنه ساعت نیز از جنس استیل ضد زنگ ۳۱۶L بوده و دور نمایشگر دستگاه یک فریم از جنس سرامیک وجود دارد. نمایشگر دستگاه نیز با پوشش محافظ PVD محافظت می‌شود که در برابر چربی و اثر انگشت مقاوم است.

نکته مهم این ساعت، عدم استفاده از Wear OS گوگل است. گویا هواوی یک سیستم عامل اختصاصی را برای این ساعت توسعه داده که اسمی از آن برده نشده است. این سیستم عامل قابلیت‌های پایش خواب کاربر را هم دارا بوده و اعلان‌های گوشی را به مچ کاربر می‌آورد. GPS/GLONASS/Beidou/Galileo نیز برای این ساعت در نظر گرفته شده که همگی به پشتیبانی از GPS بر می‌گردد.

این گجت با شارژر مغناطیسی شارژ خواهد شد و می‌تواند از صفر تا صد درصد شارژ را در دوساعت دریافت کند. در شایعات قبلی داشتیم که قیمت این ساعت حدود ۲۰۰ یورو خواهد بود که قیمت رقابتی بین ساعت‌های هوشمند به حساب می‌آید. اما با توجه به همین قیمت باید ببینیم سیستم عامل دستگاه نیز چقدر استیبل خواهد بود و تا چه میزان اپلیکیشن‌های مختلف برای آن عرضه می‌شود.

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین رقبای این ساعت نه اپل واچ و پلتفرم Wear OS، بلکه ساعت‌های Garmin vivoactive 3 یا Fitbit Ionic و Fitbit Versa باشند. دلیل این مقایسه نیز عدم پختگی سیستم‌عامل و نبود اپلیکیشن‌های کافی برای این پلتفرم جدید خواهد بود. شما درباره هواوی واچ GT چه فکر می‌کنید؟ آیا هواوی می‌تواند با این ساعت موفق‌تر از نمونه‌های Wear OS ظاهر شود؟